KÖPVILLKOR

Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför följer vi alltid Konsumentköplagen ochDistans- och hemförsäljningslagen.

Är det något du undrar över är du förstås välkommen att kontakta oss på info@nordicdesigncollective.se eller 08-55 11 46 92.

1. Produkterna

Moms ingår i alla priser. 

De bilder som presenteras av respektive produkt skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Färger är ofta svårt att visa på ett korrekt sätt på olika bildskärmar.

Vid köp ingås avtal mellan kunden och Nordic Design Collective/Designmarknaden i Sverige AB.


2. Leveransvillkor

Produkterna skickas direkt från respektive formgivaren vilket innebär att du får flera paket på posten om du handlar av flera formgivare. Leveranstid för respektive produkt anges tillsammans med produktinformation samt på din orderbekräftelse.

På Nordic Design Collective ingår frakten i priset när du handlar för över 400 kr. Vid beställningar under 400 kr tillkommer en avgift på 29 kr. 

Om leveranstiden blir längre än vad som angivits i din orderbekräftelse, så meddelar vi dig detta så fort förseningen kommit oss tillkänna. Du har givetvis rätt att häva ditt köp i samband med detta.

Har du valt kortbetalning, förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Har du valt att betala med faktura,  makuleras den.

 

3. Ångerrätt och byten 
Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du har tagit emot varan, i enlighet med enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Du har självklart rätt att öppna förpackningen för att titta närmare på varan. Varan som returneras måste vara oanvänd, i hel originalförpackning samt i oskadat skick.

Kontakta alltid oss på info@nordicdesigncollective.se innan du returnerar en vara, så får du information om returadress. Glöm inte att lämna med ditt ordernummer för snabbare hantering.

Vid byte eller retur av vara står du själv för returkostnaden.

Återbetalning av ordersumman eller makulering av utställd faktura skall göras av Nordic Design Collective  inom 30 dagar från det datum då den returnerade varan mottagits och godkänts av formgivaren.

3.1 Specialanpassad vara

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen 5 § gäller inte sedvanlig ångerrätt om "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Detta villkor skall informeras om innan köpet och i samband med övrig produkttext. Om detta villkor inte anges i produktinformation gäller sedvanligt ångerrätt.

 

4. Reklamation

Kontakta oss på info@nordicdesigncollective.se ifall du vill reklamera en vara. Glöm inte att lämna med ditt ordernummer för snabbare hantering.

Av oss får du då adressen till formgivaren som du ska skicka tillbaka produkten till. Vid reklamationsärenden står respektive formgivare för returfrakten.

Återbetalning av ordersumman eller makulering av utställd faktura skall göras av Nordic Design Collective  inom 30 dagar från det datum då den returnerade varan mottagits.

 

5. Betalningssätt

5.1 Kortbetalning

Vi samarbetar kring kortbetalning med Dibs, vilket möjliggör betalning med VISA, Mastercard mfl. När du väljer att betala med kort öppnas ett nytt fönster med Dibs betallösning.

Dibs är en auktoriserad betalningsförmedlare som hjälper oss att kontrollera att kortet är giltigt för köp direkt mot din bank. De behandlar din betalkortsinformation på ett korrekt sätt i enlighet med den internationella säkerhetsstandarden PCI DSS. Detta innebär att dina betalkortsuppgifter hanteras på ett mycket säkert sätt. Inga kortnummer hanteras hos Nordic Design Collective.

5.2 Faktura

Vi erbjuder betalning via faktura i samarbete med Klarna AB. Du får 14 dagars kredit på ditt köp. Observera att leveransen måste ske till din folkbokföringsadress.

För att betala med faktura behöver du ange ditt personnummer (yymmdd-xxxx). Det används av Klarna AB för att kontrollera att leveransadressen stämmer med din folkbokföringsadress. Fakturan skickas per mejl till den mejladress du angivit. Om du inte får fakturan inom en timme efter din beställning får du gärna kontakta oss på info@nordicdesigncollective.se, så hjälper vi dig. För övriga frågor kring din faktura hänvisar vi till Klarna på klarna.se/kundtjanst eller 08-120 120 00.


6. Hantering av personuppgifter

Nordic Design Collective sparar dina personuppgifter (mejladress, leveransadress och namn) i vårt kundregister. Ingen obehörig har tillgång till detta register. Mejladresser lämnas inte ut till andra företag förutom de företag som hanterar den av kunden valda betallösningen (Auriga/Klarna). Vi sprider aldrig dina uppgifter till någon annan part.

Du kan när som helst kontakta oss för att ta del av uppgifterna, ändra eller radera dem. Kontakta oss på info@nordicdesigncollective.se

 

7. Tvist

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

8. Försäljning till minderåriga

Nordic Design Collective ingår endast avtal med myndig person. Det vill säga att du måste ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.

 

9. Övrigt

Nordic Design Collective förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller på grund av att ett försäljningsobjekt utgått, har Nordic Design Collective rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp.

 

Nordic Design Collective
info@nordicdesigncollective.se
08-55 11 46 92

Designmarknaden i Sverige AB
Simrishamnsgatan 3b
214 23 Malmö

Org nr 556753-3459